Lietuvių kalba
Edukacinis bankas
2023 metai
Eil. Nr. | Mokykla | Autorius | Darbo pavadinimas (rūšis) | Anotacija |
1 | Klaipėdos uostamiesčio progimnazija Klaipėdos „Aukuro“ gimnazija | Jolita Šiaudvytienė Violeta Stumbrienė | Interaktyvių metodinių kortelių rinkinys kūrybiškumui ugdyti lietuvių kalbos ir literatūros pamokose (1-4 klasėms). Darbas pristatytas (data) – 2023-02-06 | Metodinių kortelių rinkinys, skirtas kūrybiškumui, vaizduotei ugdyti lietuvių kalbos ir literatūros pamokose. Tikslai:
Korteles galima naudoti:
Priemonę sudaro 60 kortelių, ja gali naudotis 1–4 klasių mokiniai. Ši priemonė naudojama pasakojimams kurti, tinka dirbant su tylesniais, nekalbiais vaikais, kūrybiškumui, fantazijai ugdyti, vaikui pažinti ir lavinti šnekamąją kalbą. Jos puikiai tinka istorijoms, pasakoms kurti, kalbai lavinti, specialiųjų poreikių turinčių moksleivių įgūdžiams ir kompetencijoms ugdyti. Galima naudoti individualizuojant ir diferencijuojant darbą pamokose. Korteles galima naudoti per literatūros pamokas, kai reikia turtinti žodyną, nes per vaizdą lengviau įsimenami lietuviški žodžiai. Kitoje kortelės pusėje nėra nupiešto paveikslėlio, tik parašytas apibūdinimas, tad mokinys ant laminuotos pusės gali pats nupiešti, kaip įsivaizduoja tą daiktą ar veiksmą – tokiu būdu labiau įsimenami žodžiai ir lavinama vaizduotė. Tautinių mažumų mokiniams kalbėti, kurti pasakojimus nėra lengva, todėl šių kortelių pagalba lengviau įsimenami pavieniai žodžiai ar visas veiksmas, kurių dėka lengvai sukuriami pasakojimai ir nemokančiam kalbėti lietuviškai. Pasitelkiant korteles ne tik kuriami pasakojimai, bet kiekvienas mokinys gali skirtingai papasakoti istoriją pagal pasirinktas ir išdėliotas korteles. Apibendrinimas:
|
2022 metai
Eil. Nr. | Mokykla | Autorius | Darbo pavadinimas (rūšis) | Anotacija | |
1. | Klaipėdos Maksimo Gorkio progimnazija | Reda Endziulaitienė | Tema. Paveikslėlių rinkinys kūrybiškumui ugdyti lietuvių kalbos ir literatūros pamokose | Priemonę sudaro 132 kortelės, ja gali naudotis 5-8 klasių mokiniai. Ši priemonė naudojama pokal¬biui pradėti, tinka dirbant su tylesniais, nekalbiais vaikais, kūrybiškumui, fantazijai ugdyti, vaikui pažinti ir lavinti. Jos puikiai tinka istorijoms, pasakoms kurti, kalbai lavinti, specialiųjų poreikių turinčių moksleivių įgūdžiams ir kompetencijoms ugdyti. Galima naudoti individualizuojant ir diferencijuojant darbą pamokose.Parsisiųsti | |
2. | Klaipėdos „Pajūrio“ progimnazija | Lietuvių kalbos mokytoja Solveiga Pelakauskienė | Tema: Lietuvių (tautinių mažumų mokyklos) kalbos pamoka 1 klasėje „L, l raidės. Mano lopšinė“ | Lietuvių kalbos pamoka1 klasėje „L, l raidės. Mano lopšinė“ vesta tautinių mažumų mokyklos pirmokams. Išplėstinis pamokos planas su priedais (pateiktis, pamokos aplinkos sukūrimas (nuotraukos), Android programėlė klausyti lopšines, vaizdo įrašas sužadinti, vertinimo ir įsivertinimo įrankiai
| |
3. | Klaipėdos „Pajūrio“ progimnazija | Lietuvių kalbos mokytojos Solveiga Pelakauskienė, Margarita Lapinskienė | Lietuvių kalbos projektas „Keliauk dangaus skliautu žvaigždėtu ir atrask“ | „Pajūrio“ progimnazijos mokinių kūrybinis projektas apjungia įvairias veiklas. Jo tikslas – mokyti kurti tam tikro žanro tekstus, įgalinant vaizduotę kurti eilėraščius, skaičiuotes, mįsles, sakmes, taip pat pasakojimus apie svajonių planetą ir kt. Vykdydami projektą mokiniai domėjosi lietuvių tautosaka.
Pateikiama vaizdo medžiaga, projekto baigiamojo renginio-pristatymo scenarijus | |
4. | Klaipėdos „Varpo“ gimnazija | Lietuvių kalbos mokytoja ekspertė Dalė Bukevičienė | „2017 – Kalbos kultūros metai“ | 2017 – Kalbos kultūros metai „Varpo“ gimnazijoje
| |
5. | „Verdenės“progimnazija Ievos Simonaitytės biblioteka | Lietuvių kalbos mokytoja metodininkė Jolanta Momkienė | Jaunųjų oratorių šventė „SKLEIDŽIAME LAPĄ PO LAPO IR TARIAME ŽODĮ…“ | 2017 m. gegužės 12 dieną 13.00 val. Klaipėdos apskrities viešosios Ievos Simonaitytės bibliotekos konferencijų salėje „Verdenės“ progimnazija, kartu su biblioteka organizavo Jaunųjų oratorių šventę SKLEIDŽIAME LAPĄ PO LAPO IR TARIAME ŽODĮ…, skirtą Ievos Simonaitytės metams paminėti. Joje dalyvavo šešių Klaipėdos mokyklų – ,,Verdenės“, ,,Sendvario“, Simono Dacho, Tauralaukio, Gedminų progimnazijų ir ,,Pajūrio“ pagrindinės mokyklos 5–8 klasių jaunieji oratoriai. Taip pat šventinę atmosferą kūrė ,,Verdenės“ progimnazijos muzikos mokytojų V. Prikockienės, D. Kačenauskienės, S. Mačernienės ruošti mokiniai.Straipsnis – oratoriai 2017m. | |
6. | Klaipėdos „Saulėtekio“ pagrindinė mokykla | Metodininkė Nijolė Žukienė lietuvių kalbos vyresnioji mokytoja Brigita Imbrasienė | Mūsų kalbos namai | MŪSŲ KALBOS NAMAI | |
7. | Klaipėdos Baltijos gimnazija | Mokytoja ekspertė Birutė Drukteinė | Lankstinukas „2017-ieji – Lietuvių kalbos kultūros metai“ | Lankstinukas „2017-ieji – Lietuvių kalbos kultūros metai“ | |
8. | Klaipėdos Baltijos gimnazija | Mokytoja ekspertė Birutė Drukteinė | Renginių ciklas „Kalboje visų namai“ | Pranešimo „Renginių ciklas „Kalboje visų namai“ medžiaga | |
9. | Klaipėdos „Aitvaro“ gimnazija Klaipėdos miesto viešoji biblioteka | Daiva Rudienė Diana MineikienėLoreta Liutkutė | Viktorina-konkursas „Protų mūšis 2017“ tema „Lietuviškai apie Lietuvą“ | Vasario 22 dieną Klaipėdos miesto viešosios bibliotekos (Loreta Liutkutė) ir Klaipėdos „Aitvaro“ gimnazijos (Daiva Rudienė, Diana Mineikienė) organizuota viktorina-konkursas „Protų mūšis 2017“ tema „Lietuviškai apie Lietuvą“ buvo puiki galimybė stiprinti ryšį su tėvyne, pasijusti Lietuvos istorijos ir kultūros dalimi. Renginyje varžėsi 7 miesto mokyklų komandos, sugalvojusios originalius, renginio temą atspindinčius pavadinimusStraipsnis spaudaiParsisiųsti (archyvas) | |
10. | Klaipėdos Hermano Zudermano gimnazija | Jūratė Dajorienė | Interaktyvi Smart programos priemonė |
7 pateiktis skirta įsivertinimui. https://www.ismaniklase.lt/lt/metodine-medziaga/smart-pamokos | |
Eil. Nr. | Mokykla | Autorius | Darbo pavadinimas (rūšis) | Anotacija | |
1. | Klaipėdos „Versmės“ progimnazija | Žibutė Vitkienė | Ar svarbūs lietuviams M. Daukšos žodžiai šiandien | Anotacija. Darbas pristatytas mokyklos mokiniams ir mokytojams. Šio darbo tikslas parodyti jaunajai kartai, kiek aktualūs M. Daukšos žodžiai šiandienos visuomenei. Projektas gali būti panaudotas ir kaip diskusija, minint Vasario 16 – ąją ar Kovo 11- ąją arba skaitant M. Daukšą 6- oje klasėje.
| |
2. | Klaipėdos Martyno Mažvydo progimnazija | Inga Barkauskienė | Praktinė-tiriamoji veikla. Lietuviško haiku kūrimas. | Praktinės tiriamosios veiklos, pristatytos 2016 balandžio 19 d. respublikinėje mokinių mokslinėje tiriamosios veiklos konferencijoje „Ieškau. Tiriu. Mąstau“ pateiktis.
| |
3. | „Verdenės“ progimnazija | Jolanta Momkienė | Jaunųjų oratorių šventė „Gintariniai kalbos vėriniai“ skirta bibliotekos metams ir gimtosios kalbos dienai paminėti | 2016 m. kovo 3 d. vykusios šventės akimirkos, programa. >>žiūrėti >>skaityti | |
4. | „Ąžuolyno“ gimnazija | Vilma Dulevičienė | Mąstymo žemėlapiai | Darbas pristatytas lietuvių kalbos (gimtosios) mokytojų metodiniame susirinkime spalio 15 d. >>parsisiųsti | |
5. | Leidykla „Šviesa“ | Nijolė Černauskienė | Komunikacinių gebėjimų ugdymas lietuvių kalbos pamokose | Darbas pristatytas seminaro Klaipėdos miesto lietuvių kalbos mokytojams metu. 2015 m. rugsėjo 25 d. Edukaciniam bankui pateiktas 2015 m. spalio mėn. >>parsisiųsti | |
6. | Naujakiemio suaugusiųjų gimnazija | Solveiga Pelakauskienė, Lina Šimkuvienė | Mokyklinis integruotas (lietuvių (gimtosios) kalbos ir geografijos) projektas „Kelionės palėpėje“ | Darbas pristatytas mokytojų ir mokinių metodinėje-praktinėje konferencijoje ,,Kūrybingas mokytojas – kūrybingas mokinys“. 2013 m. gruodžio 3 d. Edukaciniam bankui pateiktas 2014 m. gegužės mėn. >>parsisiųsti | |
7. | Naujakiemio suaugusiųjų gimnazija | Solveiga Pelakauskienė, Loreta Sadauskienė, Agnė Gedaminskienė, Rimantė Visockaitė, Auksė Zauerienė | Mokyklinis integruotas (lietuvių kalbos, dailės, muzikos, astronomijos (fizikos)) projektas „Širdyje man spindės tasai takas;/ Iš žvaigždžių į dainas įsipynęs…“ | Darbas skirtas mokykliniam integruotam (lietuvių kalbos, dailės, muzikos, astronomijos (fizikos) projektui „Širdyje man spindės tasai takas;/ Iš žvaigždžių į dainas įsipynęs…“ pristatyti. Projektą vykdė I–IV kl. gimnazistai. Pristatoma: projekto aprašas, pateiktis, projekto baigiamojo renginio akimirkos (nuotraukos). Lietuvių k. vyresnioji mokytoja S. Pelakauskienė apdovanota padėkos raštu už dalyvavimą 2013 m. Suaugusiųjų švietimo savaitės projektų ir iniciatyvų konkurse (kuriame pristatytas šis projektas). 2014 m. >>parsisiųsti | |
8. | Kretingos Jurgio Pabrėžos universitetinė gimnazija | Audronė Dūdienė Neringa Mikaločienė | Kultūros epochų ir literatūros srovių atpažinimo užduotys | Darbas pristatytas respublikinėje mokslinėje – praktinėje konferencijoje su kūrybinėmis dirbtuvėmis „Integruotas lietuvių kalbos ir literatūros mokymas: sąsajos su kitais dalykais ir realiu gyvenimu“. 2013 m. lapkričio 29 d. >>parsisiųsti | |
9. | „Varpo“ gimnazija | Dalė Bukevičienė Jolanta Petrauskienė | Pradėkime viską nuo pradžių. Vilties sinonimija | Integruota lietuvių kalbos ir matematikos pamoka XII klasėje. Darbas pristatytas respublikinėje mokslinėje – praktinėje konferencijoje su kūrybinėmis dirbtuvėmis „Integruotas lietuvių kalbos ir literatūros mokymas: sąsajos su kitais dalykais ir realiu gyvenimu“. 2013 m. lapkričio 29 d. >>parsisiųsti | |
10. | „Varpo“ gimnazija | Dalė Bukevičienė Audronė Dirgėlienė | Gyvenimo prasmė M. Gorkio apsakyme ,,Senė Izergilė“ ir J. Biliūno apsakyme ,,Laimės žiburys“ | Integruota lietuvių kalbos ir rusų kalbos pamoka XI klasėje. Darbas pristatytas respublikinėje mokslinėje – praktinėje konferencijoje su kūrybinėmis dirbtuvėmis „Integruotas lietuvių kalbos ir literatūros mokymas: sąsajos su kitais dalykais ir realiu gyvenimu“. 2013 m. lapkričio 29 d. >>parsisiųsti | |
11. | „Aukuro“ gimnazija | Ramunė Galdikienė | A.Baranausko ( 1835-1902) kūryba ir istorinis XIXa. antrosios pusės kontekstas K. Donelaičio poema „Metai“: tekstas ir kontekstas Pareigos samprata Just. Marcinkevičiaus gyvenime ir kūryboje Žmogaus būties simbolika V.Mykolaičio-Putino ir M.K.Čiurlionio kūryboje Lietuvių kalbos tarminė įvairovė | Darbai pristatyti respublikinėje mokslinėje – praktinėje konferencijoje su kūrybinėmis dirbtuvėmis „Integruotas lietuvių kalbos ir literatūros mokymas: sąsajos su kitais dalykais ir realiu gyvenimu“. 2013 m. lapkričio 29 d. >>parsisiųsti | |
12. | „Ąžuolyno“ gimnazija | Johana Jovaišienė Vilija Šileikienė | Mačernio filosofinės lyrikos „aš” ir matematinis vienetas, begalybė.
M.Martinaičio „Kukučio baladės” ir trigonometrinės funkcijos, jų savybės | Integruotos lietuvių kalbos ir matematikos pamokos XII klasėje. Darbas pristatytas respublikinėje mokslinėje – praktinėje konferencijoje su kūrybinėmis dirbtuvėmis „Integruotas lietuvių kalbos ir literatūros mokymas: sąsajos su kitais dalykais ir realiu gyvenimu“. 2013 m. lapkričio 29 d. >>parsisiųsti | |
13. | „Ąžuolyno“ gimnazija | Nijolė Bartašiūnienė | O. Balzakas. „Tėvas Gorijo“. Pagrindinių romano veikėjų gyvenimas, paveikslai, pasirinktos vertybės
LITERATŪROS IR FILOSOFIJOS RYŠYSKANČIOS IR SKAUSMO PRASMĖ | Lietuvių kalbos ir literatūros pamoka XI klasėje. Darbas pristatytas respublikinėje mokslinėje – praktinėje konferencijoje su kūrybinėmis dirbtuvėmis „Integruotas lietuvių kalbos ir literatūros mokymas: sąsajos su kitais dalykais ir realiu gyvenimu“. 2013 m. lapkričio 29 d.
| |
14. | „Ąžuolyno“ gimnazija | Violeta Dumčiuvienė | A. Mickevičiaus „Odė jaunystei“ – aktyvaus žmogaus manifestas. | Lietuvių kalbos ir literatūros pamoka XI klasėje. Darbas pristatytas respublikinėje mokslinėje – praktinėje konferencijoje su kūrybinėmis dirbtuvėmis „Integruotas lietuvių kalbos ir literatūros mokymas: sąsajos su kitais dalykais ir realiu gyvenimu“. 2013 m. lapkričio 29 d.
| |
15. | Vydūno gimnazija | Indrė Kastravickienė Ona Malinauskienė | Renesanso pamokos XXI a. lyderiams | 11 klasė, lietuvių kalba, klasės valandos (kultūrinis ugdymas) Darbas pristatytas respublikinėje mokslinėje – praktinėje konferencijoje su kūrybinėmis dirbtuvėmis „Integruotas lietuvių kalbos ir literatūros mokymas: sąsajos su kitais dalykais ir realiu gyvenimu“. 2013 m. lapkričio 29 d. >>parsisiųsti | |
16. | „Varpo“ gimnazija | Dalė Bukevičienė Jolanta Petrauskienė | Lietuvių tautos būties tragizmas | Integruota lietuvių kalbos ir matematikos pamoka XXI-oje klasėje. Filmuota atvira pamoka. 2013 m. >>Žiūrėti. Filmuota medžiaga. | |
17. | „Žaliakalnio“ gimnazija | Ana Pozdniakova, Natalja Ameljančik, Gražina Gumauskienė | Integruota istorijos, rusų kalbos, lietuvių kalbos pamoka IV gimnazijos klasėje „Žmogaus likimas, pasirinkimo galimybė, vertybės tragiškų XX a. įvykių sūkuryje“ 2013 m. | Ši pamoka – veiklos „Žaliaklanio” gimnazijoje pagal naują kvalifikacijos tobulinimo modelį rezultatas. Tai mokytojo patarėjos lietuvių kalbos mokytojos ekspertės G. Gumauskienės ir jos kolegių, istorijos mokytojos metodininkės N. Ameljančik bei rusų kalbos mokytojos metodininkės A. Pozdniakovos atvira pamoka kartu suplanuota ir vesta Klaipėdos miesto ir rajono mokytojams. Pateikiamas detalaus šiuolaikinės pamokos plano pavyzdys taikant NT ir IT. >>I dalis >>II dalis | |
18. | „Saulėtekio“ pagrindinė mokykla | Nijolė Žukienė
Giedra Misevičienė | Integruota lietuvių kalbos ir socialinio ugdymo pamoka 7 klasėje. Kalbos ugdymo pamoka – konkursas. | Metodinė priemonė skirta kalbos ugdymui. Tikslas – plėtoti dvasines, intelektines asmens galias, ugdyti aktyvų, kūrybingą, atsakingą pilietį, įgijusį kompetencijas, būtinas sėkmingai socialinei integracijai. Tai pamoka – konkursas, kuriame dalyvavo 7 klasių mokiniai. Pamoka skatina domėtis socialine, kultūrine, gamtine aplinka, logiškai, kritiškai mąstyti, moko konstruktyvaus dialogo, atsakingai vartoti kalbą. 2012 m. .>>parsisiųsti |