Forumas „Skaitymo skatinimo strategijos. Ar dar vis madinga skaityti?“, į kurį vasario 25 d. rinkosi Klaipėdos miesto lietuvių kalbos ir literatūros mokytojai ir bibliotekininkai, kvietė drauge ieškoti atsakymų į aktualius klausimus, susijusius su knygų skaitymu. Daugelio svarstymų inspiracija tapo Klaipėdos universiteto dėstytojo, istorijos mokslų daktaro, profesoriaus Vyganto Vareikio „Šiaurės atėnuose“ publikuotas straipsnis http://www.satenai.lt/2025/01/31/apie-gilumini-knygu-skaityma/ , kuris, matyt, pasitinkant kasmetinę knygų mugę Vilniuje pasirodė aktualus ir Bernardinai.lt auditorijai. Į forumą pakviestas garbės svečias Vygantas Vareikis su forumo dalyviais dalinosi įžvalgomis tema „Skaitymas nuo Antikos laikų iki mūsų dienų“, kurios, tikėtina, ne vienam padėjo iš naujo pamatyti skaitymo prasmę, ypač giluminio, kuris, anot profesoriaus, yra išsilavinusios, vadinasi, ir elitinės, visuomenės bruožas. Tęsdami probleminę diskusiją forumo dalyviai grupėse svarstė klausimus, kaip ugdymo procese išvengti išmaniojo intelekto perteklinės pagalbos aptariant perskaitytą knygą ir kaip atpažinti paties mokinio įdėtą darbą, ar kaip diferencijuoti knygų skaitymo procesą ir pritaikyti įvairių gebėjimų mokiniams, o svarbiausia, kaip įtraukti vaikus į skaitymo procesą. Tam itin kūrybiškų atsakymų ir metodų pasiūlė pranešėjos: mokytoja Alina Mėlynienė pristatė „Vydūno“ progimnazijos patirtį, mokytojos Ilona Ambrozaitienė ir Laima Kaupienė, „Aukuro“ gimnazijos mokytojos, dalinosi atrastais metodais ir anketos apie gimnazistų sukurtą santykį su skaitymo procesu išvadomis.
Nuomonės ir patirties pasidalinimas forume taip pat padėjo rasti atsakymus į svarbius klausimus, susijusius ir su knygų aptarimu, ir su vertinimu mokyklose. Išties, mokytojui šių dienų kontekste yra vienas sunkiausių uždavinių ugdyti skaitymui neabejingą ir knygą, kaip laisvalaikio formą ar draugą, besirenkantį jaunuolį – būsimą Elitą.