Pradinis » Profesinis dialogas apie ikimokyklinukų fizinio ugdymo kokybę

Profesinis dialogas apie ikimokyklinukų fizinio ugdymo kokybę

Apskritojo stalo diskusija „Fizinio ugdymo mokytojo iššūkiai ir galimybės“, įvykusi balandžio 24 dieną Klaipėdos lopšelio-darželio „Traukinukas“ „Boružėlės“ skyriuje, sudarė sąlygas aptarti bei ieškoti sprendimų problemoms, su kuriomis susiduria ikimokyklinio neformaliojo švietimo (fizinio ugdymo) mokytojai, organizuodami kasdienes veiklas.

Pasidalinta viena opiausių ugdymo proceso problemų – pernelyg didelis vaikų skaičius grupėse apsunkina individualaus dėmesio skyrimą kiekvienam vaikui, ypač užtikrinant specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių vaikų įtrauktį. Kita svarbi tema – ribotas patalpų plotas, skirtas judesiui ir sportui. Taip pat išsakyti pastebėjimai dėl netinkamai parenkamos vaikų aprangos, trukdančios saugiai ir patogiai dalyvauti fizinio ugdymo veiklose.

Diskusijos metu akcentuota visos bendruomenės įsitraukimo svarba organizuojant fizinio aktyvumo renginius. Pabrėžta, kad planuojant veiklas būtina įtraukti visus bendruomenės narius – vadovus, mokytojus ir tėvus. Siūlyta iš anksto rengti veiklų planus, formuoti darbo grupes, aiškiai paskirstyti atsakomybę ir susitarti dėl bendrų aprangos taisyklių ir  ypač aktyviai komunikuoti su tėvais bei rodyti gerą pavyzdį patiems pedagogams.

Specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems vaikams rekomenduota suteikti daugiau savarankiškumo – leisti rinktis užduotis, naudoti struktūruotas pratimų korteles. Užtikrinant visų vaikų įtrauktį siūlyta vaikus skirstyti į mažesnius pogrupius, kūrybiškai ir lanksčiai taikyti veiklų organizavimo metodus: esant palankioms oro sąlygoms, fizines veiklas perkelti į lauką, naudotis netradicinėmis erdvėmis, taip užtikrinant judėjimo laisvę ir veiklų įvairovę.

Visi diskusijos dalyviai sutarė, kad kokybiškas ikimokyklinis fizinis ugdymas įmanomas tik sprendžiant esminius praktinius iššūkius, kurie tiesiogiai lemia ugdymo kokybę ir vaiko fizinės sveikatos puoselėjimą. Rekomenduojama dirbti pagal aiškiai suplanuotą veiklos ritmą, vengti perteklinių veiklų ir išlaikyti pagarbų bendradarbiavimą, aktyviai įtraukiant visus bendruomenės narius – mokytojus, tėvus ir vadovus – į ugdymo proceso planavimą ir įgyvendinimą.

Renginį inicijavo Klaipėdos miesto pedagogų švietimo ir kultūros centro koordinuojamas fizinio ugdymo mokytojų metodinis būrelis.

Organizatorių informacija

Mums svarbi Jūsų nuomonė
Parašykite atsiliepimą apie interneto svetainę ar institucijos veiklą