Kaip ugdyti mokinių empatiją, kritinį mąstymą ir gebėjimą priimti atsakingus sprendimus sparčiai kintančiame pasaulyje? Atsakymų į šiuos klausimus ieškojo Klaipėdos etikos ir filosofijos mokytojai, spalio 29 d. susirinkę į metodinę dieną „Mokinių socialinis ir emocinis ugdymas panaudojant kūrybinius metodus“.
Metodinė diena apėmė ne vieną sritį. Mokytojams buvo labai svarbu pasidalinti ugdymo procesų planavimo ir organizavimo procesais. Tačiau jie neapsiribojo vien tik savo parengtų teminių planų pristatymu, o gyvai demonstravo kūrybinių metodų taikymą pamokose ir dalijosi realiomis patirtimis: konkrečios veiklų idėjos, praktiniai pavyzdžiai ir prasmingos įžvalgos, atspindinčios kasdienio mokymo iššūkius ir atradimus, kvietė ir vėl aptarti socialinių tinklų įtaką jauniems žmonėms, nuolat susiduriantiems su informacijos pertekliumi ir greitai besikeičiančia aplinka. Daug dėmesio skirta mokinių santykiui su skaitmenine erdve ir virtualiomis patirtimis aptarti. Aktuali tema buvo atskleista per Daivos Leskauskienės pamokų ciklą „Virtuali bendruomenė. Kaip nepasiklysti skaitmeniniame pasaulyje?“ bei Elonos Krištanavičienės pristatytos integruotos pamokos „Virtualumas ir aš“ sprendimus. Pedagogės pabrėžė būtinybę padėti mokiniams atpažinti rizikas, ugdyti skaitmeninį sąmoningumą ir mokytis kurti saugius ryšius internete. Pritarta minčiai, kad empatija, sąmoningas problemų sprendimas ir atsakingas veikimas — tai kompetencijos, kurios vis labiau lemia sėkmę ateities pasaulyje, tad šiuo metu itin svarbu ugdyti gebėjimą kurti tvirtus, pagarba ir supratimu grįstus santykius.
Į mokinių emocinę brandą ir savęs pažinimą gilinosi Indrė Kovalskė, pristačiusi „Savęs pažinimo pamokų ciklą. Jausmų valdymo menas“. Jos pasidalinti metodai padeda mokiniams suprasti emocijas, jas įvardyti ir taikyti sveikas išraiškos formas. Mokytoja Lina Paulauskienė pristatė, kaip ugdymo aplinka gali tapti emocinio raštingumo šaltiniu, akcentuodama kūrybinių metodų taikymo galimybes etikos pamokose.
Šis susitikimas parodė, kokią vertę kuria mokytojų bendrystė, laisvai sklandančios idėjos ir drąsa ieškoti kūrybiškų sprendimų. Tokioje aplinkoje gimsta prasmingi būdai kalbėtis su jaunais žmonėmis, padėti jiems geriau suprasti save ir pasaulį bei mokytis mąstyti savarankiškai. Renginį inicijavo ir koordinavo Klaipėdos miesto pedagogų švietimo ir kultūros centro etikos ir filosofijos mokytojų metodinis būrelis.